SZPERA - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu / zmniejszonym poślizgu; powoduje dostarczenie większego momentu obrotowego do koła, które posiada większą przyczepność - jeśli weźmiemy pod uwagę jazdę w zakręcie będzie to koło po zewnętrznej części łuku; szpera powoduje niejako "wkręcanie" się samochodu w łuk; szczególnie przydatna w mocnych przednionapędówach, gdzie przyspieszanie na "pełnym gazie" w zakręcie powoduje wyjazd przodem; poza czysto "naturalną" reakcją usztywniającą przekaz momentu obrotowego, wynikającą z budowy szpery wspomagać ją mogą rozwinięte elektroniczne kontrole trakcji; szpera NIE JEST blokadą mechanizmu róznicowego - nie istnieje takie pojęcie jak szpera 100%, ponieważ pełna blokada mechanizmu różnicowego dostarcza na na oba koła napędowe taką samą moc (uniemożliwiając skręcanie), natomiast przy szperze mamy pełną możliwość skręcania, lecz przy jednoczesnym usztywnieniu i bardziej efektywnym przeniesieniu momentu obrotowego na podłoże
TURBODOŁADOWANIE - objaśnienie jego kilku rodzajów można znaleźć w poniższym linku